
Leren van NIKKI
In de film NIKKI laat Monique Nolte het leven zien van een “KOPP-kind”, een meisje met een moeder met borderline. Nikki blijft vaak thuis van school door de problemen van moeder.
We zien het leven thuis en op school en het contact met hulpverleners. Het gaat vaak goed en soms behoorlijk mis. Hoe kunnen wij zorgen dat we kinderen als Nikki zo goed mogelijk helpen? Daarover valt veel te leren uit deze film.
In deze workshop bekijken we fragmenten uit de film en gaan daarover in gesprek. Wat werkt wel, wat werkt niet? Wat zou ik zelf doen?
Evelien, de mentor van Nikki, doet mee aan de workshop. In de film zien we hoe zij het niet meer weet, ze loopt weg uit een gesprek. Wat kan zij ons leren vanuit die ervaring?
De leerdoelen:
Nauwkeurig observeren: eerst de feitelijke waarneming, dan pas de interpretatie. Onze eigen emoties hanteren en die van de mensen waar we mee samenwerken. Het gewenste resultaat van een interactie formuleren en evalueren
